20 چهره مهم و تاثيرگذار دنياي وب
 
دانشجویان مهندسی نرم افزار علمی کاربردی ملایر
وبلاگ تخصصی نرم افزار کامپیوتر ورودی 89 دانشگاه علمی کاربردی ملایر

شايد اينترنت تاريخچه‌اي طولاني نداشته باشد، اما در همين زمان محدود نيز فراز و نشيب‌هاي فراواني داشته است.


در اين جا با هم نگاهي به فهرست 20 چهره‌ ممتاز مي‌اندازيم که تاثير زيادي در پيشرفت و توسعه پديده‌اي داشتند که امروزه کسب‌ و کار و حتي زندگي شخصي ما بدان وابسته است؛ اينترنت!
بدون حضور اين اشخاص مطمئنا برخي از زواياي اين پديده تاريک باقي مي‌ماند.

1. Steve Ballmer؛ مدير ارشد اجرايي شرکت مايکروسافتبيش از 90 درصد از بازار کامپيوترهاي شخصي در اختيار مايکروسافت است، پس بديهي است که بالمر را يکي از شخصيت‌هاي تاثيرگذار دنياي وب بدانيم. وي بي‌صبرانه منتظر عرضه ويندوز 7 است تا به بررسي واکنش‌ها بپردازد. ويندوز 7 سيستم عامل جديدي است که مي‌تواند در قامت يک ناجي مايکروسافت را از يک دوران رکود فني و مالي نجات دهد. از سوي ديگر بالمر و مايکروسافت جنگ تمام‌ عياري با گوگل آغاز کرده‌اند تا از توجه فراوان کاربران جهاني به موتور جستجوگر و نرم‌افزارهاي اين شرکت بکاهند. در مقابل گوگل نيز قصد دارد سال آينده سيستم عامل جديدي براي نت‌بوک‌ها وارد بازار کند.

2. Jeff Bezos؛ مدير عامل و مدير ارشد اجرايي Amazon.com وقتي نام آمازون مي‌آيد، همه به فروش اينترنتي فکر مي‌کنند اما فعاليت آمازون محدود به اين حوزه نيست. جسارت آنها در ورود به دنياي Cloud Computing و انتقال ظرفيت سرورها توسط سرويس S3، يورش به بازار eBook reader با محصولاتي چون Kindle، Kindle2، DX، همه و همه نشان مي‌دهد آمازون به دنبال فتح افق‌هاي تازه است. افزايش استقبال عمومي به استفاده از رسانه‌هاي ديجيتال مي‌تواند آنها را به يکي از مهم‌ترين شرکت‌ها در زمينه ديجيتال تبديل کند.

3. Sergey Brin، Larry Page و Eric Schmidt؛ مديران ارشد شرکت گوگلاين سه اسم را در کنار يکديگر آورديم چون اين تيم موفق به واقع دنياي اينترنت را زير و رو کرده است. تاثير آنها در دنياي وب و حتي خارج از آن، گوگل را به يک پديده تبديل کرده است و حالا يک ماجراجويي جديد ذر راه است: ارايه سيستم عامل جديد به بازار!

4. Bram Cohen؛ موسس BitTorrent Protocolبيت‌تورنت يکي از بهترين پروتکل‌هاي اشتراک‌گذاري فايل‌ پس از Napster است که به کاربران سراسر جهان اجازه مي‌دهد براي دانلود آسان و سريع فايل‌هاي حجيم و سنگين، آن فايل را در چند مرحله از چند منبع مختلف دريافت کنند. به تازگي بيت‌تورنت اعلام کرده مجموعه‌اي جامع و مجاز از فيلم‌هاي سينمايي، برنامه‌هاي تلويزيوني، گيم و ترانه‌هاي مختلف آماده کرده است که براي فروش يا اجاره در وب ارايه خواهند شد.

5. Chad Hurley و Steve Chen؛ موسسان YouTubeاين دو ميلياردر مشهور، پايه‌گذار يکي از بزرگ‌ترين انقلاب‌هاي دنياي وب در چند سال اخير بوده‌اند: يوتيوب!
پس از آنکه گوگل اقدام به خريداري يوتيوب کرد، فعاليت‌هاي اين سايت گسترده‌تر شده و حالا فيلم‌هاي سينمايي و برنامه‌هاي تلويزيوني مختلف نيز در اين سايت در دسترس کاربران جهاني آن قرار گرفته‌اند.

6. Steve Jobs؛ مدير عامل و مدير ارشد اجرايي شرکت اپلجابز در ابتدا با معرفي iPod و فروشگاه اينترنتي موسيقي iTunes انقلابي در صنعت موسيقي بر پا کرد و ساختارهاي کهنه را کاملا دگرگون ساخت. سپس نوبت صنعت تلفن همراه بود که با معرفي iPhone و فروشگاه اينترنتي سرويس‌هاي نرم‌افزاري اپل به نام App Store به صحنه قدرت‌نمايي جابز تبديل شود. اين محصولات و خدمات محبوبيت فراواني براي جابز و اپل به ارمغان آوردند و تنها ذکر رکورد يک ميليارد بار دانلود از App Store گوياي همه چيز است.

7. Sir Tim Berners-Lee؛ مدير ارشد کنرسيوم (W3 (World Wide Webاو دانشمندي است که اولين مرورگر وب و پروتکلي را طراحي کرد که همه ما به خوبي با آن آشنا هستيم: HTTP!


8. Bruce Livingstone؛ موسس iStockPhoto
رشد و پيشرفت iStockPhoto به شدت باعث گسترش استفاده از دوربين‌هاي عکس‌برداري ديجيتال شده است و عکاسان مي‌توانند از طريق آن درآمد خوبي از فروش عکس‌هاي خود داشته باشند.

9. Jack Ma؛ موسس، مدير عامل و مدير ارشد اجرايي Alibaba.comفعاليت‌هاي اقتصادي و مبادلات داخلي و خارجي اقتصادي، عمده فعاليت اين سايت به شمار مي‌آيد.
بزرگترين دستاورد Jack Ma به عنوان مدير ارشد اجرايي، ورود موفق به بازار بورس بود که ارزش شرکت را به 1.5 ميليارد دلار رساند.


10. Matt Mullenweg؛ موسس WordPress.org
يکي از جذاب‌ترين و کاربردي‌ترين سايت‌ها براي بلاگرها طرح مولن‌وگ است. وقتي به صدها هزار بلاگي که به سادگي در اين سايت قرار مي‌گيرند مي‌نگريم، به تاثير وسيع اين نوآوري جديد (بلاگ‌نويسي) در دنياي وب پي مي‌بريم.

11. Pierre Omidyar؛ موسس و مدير عامل eBay.com يک ايراني در راس يک سايت بزرگ فروش اينترنتي. جايي که شما مي‌توانيد هرچيزي را به صورت آنلاين بفروشيد يا بخريد. به کمک eBay نبض بازار مبادلات اقتصادي جهان از بازارها و مراکز تجارت جهاني به فضاي مجازي و منازل کاربران منتقل شده است!

12. Kevin Rose؛ موسس Digg.com اين سايت که در ماه بيش از 10 ميليون بازديد کننده دارد، در واقع صحنه جريانات خبري است که توسط کاربران جهاني آن نوشته مي‌شوند. امروزه هر کسي که با اينترنت سروکار دارد حتما سري به اين سايت زده است.

13. Blake Ross؛ موسس Mozilla Firefox Ross به همراه دوست قديمي خود Hyatt، فايرفاکس، بزرگ‌ترين رقيب اينترنت اکسپلورر مايکروسافت را ساختند و حالا محبوبيت مرورگر جديد آنها به جايي رسيده که دانلود يک ميلياردي نسخه جديد آن، هيچ‌کس را متعجب نمي‌کند! اين مرورگر کاربردي و موفق توانسته 22 درصد بازار مرورگرها را در اختيار بگيرد.

14. Biz Stone؛ موسس Twitter.com علاوه بر توييتر او موسس Xanga، Blogger، Odeo و Obvious نيز به شمار مي‌آيد. اما توييتر با ميليون‌ها کاربر ثابت از سراسر جهان به موفق‌ترين سايت بلاگ‌نويسي محدود در دنياي وب تبديل شده است. البته فقط مي‌شد 140 کلمه در مورد وي نوشت! (اشاره به محدوديت هر بلاگ در سايت توييتر)

15. Peter Thiel؛ يکي از موسسين PayPal او يکي از اعضاي مافياي PayPal در Silicon Valley به شمار مي‌آيد. سرمايه‌گذاري‌هاي موفق وي سايت‌هايي چون Facebook، Slide و Yammer را به دنياي وب معرفي کرد.
(کاش شخص مهمتري به جاي وي معرفي شود).

16. Dave Winer؛ بلاگر و طراح RSS 2.0 به خاطر تلاش‌هاي Winer است که همه ما مي‌توانيم روزانه وب‌سايت‌هاي خبري دلخواه خود را در RSS Reader ها مرور کنيم. علاوه بر اين، او در طراحي podcast و پروتکل SOAP نيز حضور داشته است.

17. Jimmy Wales؛ از موسسان Wikipedia، مدير عامل شرکت Wikia و موسسه Wikimedia او مردي است که در پشت صحنه سايت معروف ويکي‌پديا ـ يکي از محبوب‌ترين دايره‌المعارف‌هاي وبي در دنيا ـ فعاليت مي‌کند. ويکي‌پديا به گواه سايت معتبر Alexa هفتمين سايت پربازديد در سراسر دنياي وب به شمار مي‌آيد.

18. Jerry Yang؛ موسس و مدير ارشد اجرايي سابق شرکت ياهوبه گزارش Alexa تا همين اواخر، ياهو نخستين سايت در ليست پربازديدترين سايت‌هاي وب جهان بود؛ جايي که همه کاربران سراسر جهان هرروز براي فعاليت‌هاي مختلف مثل ايميل، مرور اخبار، جستجوي اينترنتي و طالع‌بيني و صدها مورد ديگر به آن مراجعه مي‌کنند‌. هرچند اخيرا يانگ به صورت محترمانه از مقام خود به عنوان مدير ارشد اجرايي شرکت عزل شد اما او همچنان به خاطر طراحي محبوب‌ترين و موفق‌ترين وب‌ پورتال دنياي وب شايسته ستايش است.


19. Niklas Zennstrom و Janus Friis؛ موسس Skype و KaZaA
اولين نوآوري آنها به نام KaZaA برنامه‌اي براي اشتراک فايل بود که به دليل استفاده از جاسوس‌افزارها مورد انتقاد فراواني قرار گرفت و دومين ابداع آنها به نام Skype به قيمت 2.6 ميليارد دلار به شرکت ياهو فروخته شد و حالا آنها با سايتي جديد به نام Joost وارد دنياي وب شده‌اند که از فناوري مشابه BitTorrent بهره مي‌برد و يک شبکه مناسب براي مبادله فايل‌هاي مختلف است. هميشه بايد منتظر ارايه طرحي جديد از اين زوج خلاق بود!

20. Mark Elliot Zuckerberg؛ موسس، مدير ارشد اجرايي و مدير عامل Facebook.comموسس شبکه اجتماعي موفق فيس‌بوک که به گزارش Alexa در حال حاضر در رده چهارم ليست پربازديدترين سايت‌هاي جهان قرار دارد؛ چيزي که يک پيروزي بزرگ به شمار مي‌آيد. در مقابل رقيب سرسخت آنها يعني MySpace به رده يازدهم ليست سقوط کرده است.




           
جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 22:15
.........

درباره وبلاگ


به وبلاگ دانشجویان رشته نرم افزار کامپیوتر دانشگاه علمی کاربردی ملایر خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهندسی نرم افزار و آدرس sw-eng.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 1879
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1