دانشجویان مهندسی نرم افزار علمی کاربردی ملایر
وبلاگ تخصصی نرم افزار کامپیوتر ورودی 89 دانشگاه علمی کاربردی ملایر

به دلیل حجم بالای فایل , تصمیم گرفتم برای هر فصل لینک دانلود مستقل قرار دهم

دانلود فصل اول

دانلود فصل دوم

دانلود فصل سوم

دانلود فصل چهارم

دانلود فصل پنچم

 

 

 

از بازدیدکنندگان عزیز تقاضا می شود بادادن نظرات خود ما را دربهبود بخشیدن

به وبلاگ یاری نمایند



           
چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:, :: 15:42
.........

سيستم عامل ويندوز، نظير ساير سيستم های عامل شبکه ای امکانات و پتانسيل های گسترده ای را در چارچوب مجموعه ای از تکنولوژی ، ارائه می نمايد. تکنولوژی های ارائه شده را می توان در سه گروه عمده تقسيم نمود : تکنولوژی های ارتباط ، سرويس های شبکه و امنيت . در اين مقاله به بررسی هر يک از امکانات ارائه شده در گروه های فوق، خواهيم پرداخت .



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, :: 13:38
.........

 حجم فایل:  22835K

دانلود فصل2

به خاطر درخواست های مکرر شما  تصمیم گرفتم جواب تمرینات فصل سوم را نیز قرار دهم قبل از اینکه از موعدش بگذرد

حجم فایل: 9029K

دانلود فصل سوم امیدوارم به دردتون بخوره

 



           
سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, :: 13:16
.........

 


رسانه‌ی انتقال
 ابزاری است که جهت انتقال اطلاعات از دستگاهی به دستگاه دیگر به کار برده می‌شود. مثل کابل یا خط تلفن که حامل ارتباط صوتی می‌باشد. 


شرکت‌های تلفن از روش‌های پیچیده‌ای برای ارسال همزمان چندین مکالمه روی یک خط فیزیکی استفاده می‌کنند که به این روش مالتی‌پلکسینگ (Multiplex) گفته می‌شود. این فناوری در شبکه‌های کامپیوتری و به خصوص در تبادلات شبکه‌ی گسترده (WAN) استفاده می‌شود.

در شبکه‌های کامپیوتری فرکانس‌های حامل گوناگون (carrier) استفاده از چندین مکالمه‌ی همزمان کامپیوتری را از طریق یک رسانه انتقال امکان پذیر می‌سازند. هنگامی که فرکانس‌های حامل متفاوت برای حمل سیگینال‌های مختلف به کار برده می‌شوند، می‌توانند بدون تداخل با یکدیگر از یک رسانه‌ی انتقال استفاده کنند.

تسهیم کننده یا مالتی‌پلکسر ( Multiplexer - MUX ) وسیله‌ای  که  یک خط ارتباطی را به دو یا چند کانال تقسیم می‌کند. این وسیله می‌تواند به صورت یک نرم‌افزار یا سخت‌افزار باشد. همچنین می‌تواند کامپیوتر را به چند خط ارتباطی متصل کند(pdf).

 

 

 

تکنیک‌های مالتی‌پلکسینگ به دو دسته بزرگ تقسیم می‌شوند:

مالتی پلکس تقسیم فرکانس(Frequency Division Multiplexing - FDM )

مالتی پلکس تقسیم زمان (Time Division Multiplexing - TDM )

در FDM طیف فرکانسی به باندهای مختلفی تقسیم می شود و هر حامل انحصاراً از یک باند استفاده می‌کند و در TDM هر کاربر برای لحظه‌ای کوتاه کُل پهنای باند را در اختیارمی‌گیرد. لازم به ذکر است، در رادیوهای AM از هر دو نوع مالتی‌پلکسینگ استفاده می‌شود. 

مالتی‌پلکسینگ با تقسیم فرکانس FDM
 

این روش برای شبکه‌هایی طراحی شده که از چندین فرکانس حامل برای عبور مستقیم سیگینال‌ها در طول رسانه‌ی انتقال استفاده می‌کنند. فناوری FDM در شبکه‌هایی استفاده می‌شود که سیگینال‌ها از طریق سیم، امواج رادیویی یا فیبر نوری ارسال می‌شوند. یک طرف شبکه که اطلاعات انتقالی را تولید می‌کند قطعه‌ی سخت‌افزاری به نام مالتی‌پلکسر (Multiplexor) را به کار می‌برد تا فرکانس‌های مختلف را ترکیب کند. در مقصد یک دستگاه دی‌مالتی‌پلکسر فرکانس‌های مختلف را جدا ساخته و آنها را به سوی گیرنده‌ی مناسب هدایت می‌کند. چنانچه فرکانس‌های موجود بسیار نزدیک به هم بوده یا مضربی از فرکانس‌های دیگر باشند، سبب بی‌فایده شدن اطلاعات می‌شود که به منظور پیشگیری از آن یک حداقل فاصله‌ی فرکانسی را بین حامل‌های گوناگون مشخص ساخته اند. 



مالتی‌پلکسینگ با تقسیم طول موج  WDM

اصطلاحی است که برای مشخص ساختن شیوه های مالتی پلکسینگ در سیتم های ارسال نوری به کاربرده میشود و به جای استفاده از فرکانس های مختلف در یک رسانه انتقال از طول موجهای نوری متفاوتی استفاده میشود. WDM باارسال امواج نوری بر روی یک فیبر نوری واحد عمل می کند. یک دستگاه پراش توری(Diffration Grating Divice) یا منشور دیگری برای تفکیک نور به طول موجهای مجزا استفاده میشود که پس از آن به دست گیرنده میرسد.

  
مالتی پلکسینگ تقسیم زمانیTDM
TDM گزینه‌ای در برابر FDM به شمار می آید. در TDM منابع ارسال از برش‌های زمانی (Timeslot) استفاده می‌کنند. یا به نوبت از رسانه‌ی انتقال بهره می‌برند. هر حجمی از داده‌ها برای هر دستگاه برش زمانی تحت عنوان یک فریم (Frame) یاد می‌شود. 

دو نوع TDM وجود دارد: 

مالتی پلکسینگ تقسیم زمانی همگام (Synchronous Division Multiplexing - STDM)

مالتی پلکسینگ آماری(Statistical Multiplexing)

درSTDM هر منبع ارسال برای زمانی خاص به رسانه انتقال دستیابی می کند.هر دستگاه فرستنده نوبتی را در رسانه انتقال می گیرد و تا هنگامی که همگی سایر دستگاهها نوبت خودشان را برای ارسال نگذرانده باشند نوبت دیگری را نخواهند گرفت. در این حالت حتی اگرسایر دستگاهها اطلاعاتی برای ارسال نداشته باشند دستگاهی که می خواهد ارسال کند باید منتظرنوبت خودش باشد تا بتوانند اطلاعاتش را ارسال کنند.

مالتی پلکسینگ آماری نیز زمانی برای ارسال هر دستگاه اختصاص می دهد ولی چنانچه دستگاهی اطلاعاتی برای ارسال نداشته باشد مالتی پلکسر از آن صرف نظر می کند. مالتی پلکسینگ آماری بر مالتی پلکسینگ هم زمان ترجیح داده می شود زیرا زمان به خاطر دستگاههای که اطلاعاتی برای ارسال ندارند به هدر نمی رود.  



 

 



           
7 آبان 1390برچسب:, :: 15:23

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 7 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ دانشجویان رشته نرم افزار کامپیوتر دانشگاه علمی کاربردی ملایر خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهندسی نرم افزار و آدرس sw-eng.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 59
بازدید کل : 1854
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1